Similar topics
    Affiliates
    Valhala free forum
     
    Search
     
     

    Display results as :
     


    Rechercher Advanced Search

    Latest topics
    » Uslužno farbam sve vrste minijatura!!!!
    Tue Jul 05, 2016 9:55 am by Jocinetu

    » KMK 2015, 7. in 8. November. Slovenia - 9 Age
    Wed Oct 28, 2015 8:24 pm by finaglista

    » Izvori Magije potrebno
    Thu Mar 19, 2015 3:29 am by Moff

    » VI. Topor Team Tournament 2015.
    Sun Mar 15, 2015 10:32 pm by Zvijerko

    » PORUDZBINE !!!
    Wed Feb 18, 2015 9:26 pm by tpoba4

    » BSG LARP slike
    Tue Feb 17, 2015 7:05 am by Branzila143

    » Epic mega battle
    Thu Dec 11, 2014 12:21 pm by sashasuman

    » IZVEŠTAJ SA DANA FANTAZIJE 2010
    Thu Nov 27, 2014 9:21 am by harronasad

    » KMK 2014 / 25-26.10.2014 Slovenia season ending
    Wed Oct 29, 2014 10:20 pm by finaglista

    November 2017
    MonTueWedThuFriSatSun
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930   

    Calendar Calendar


    Religije Eninoka

    Valhala :: IGRE :: RPG :: Eninok

    View previous topic View next topic Go down

    Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:21 pm

    MORIJA (Lesser Deity)
    Simbol: Štaka na otvorenoj knjizi
    Alignment: Lawful Neutral
    Portfolio: smrt, bolest
    Domains: Death, Law, Darkness
    Favored weapons: Staff (crutch)
    Kuga (Morija) je jedna od moćnih nečastivih sila kod Venda. Vendi kažu, da je kuga živa kao žena. To osobito dokazuju oni koji su ležali od nje.

    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Postoji nekoliko hramova Morijinih, ali su vrlo udaljeni jedni od drugih i uglavnom u dalekim, nepristupačnim pećinama ili u dubokim jarugama.Kuga ima preko mora svoju zemlju (gde samo ona živi), pa dođe amo kad ljudi zlo rade i mnogo greše i u jednoj knjizi nosi tačno koliko će ljudi pomoriti; ali zazire mnogo od pasa; kažu da se vrlo boji zlih pasa. Kad Kuga mori onda joj slabo govore Kuga već kuma (kao da bi je time umilostivili) niti smeju ostaviti u veče neoprane sudove; jer ona dođe noću u kuću te gleda jesu li sudovi lepo oprani, pa ako ne budu a ona sve kokoške i čanke izgrebe i otruje.

    Dogma
    Mnogi kažu da su Kugu viđali gde ide očiju povezanih belom maramom, poštapa se štakom i u drugoj ruci nosi knjigu. Gde koji pripovedaju da su je i nosili, tj. ona nađe čoveka u polju ili sretne ga na putu, a gde kom dođe i u kuću, pa mu kaže: "Ja sam Kuga, već hajde da me nosiš tamo i tamo" (kud god ona hoće). Onaj je uprti na krkače dragovoljno jer već njemu i njegovoj kući neće ništa učiniti ako je ponese i odnese je bez ikakve muke, jer nije teška ni malo, kud mu kaže. Nekada
    su to sveštenice Morijine, koje izvršavaju njene zapovesti. Obdarene su izvanrednom lepotom, ali u isto vreme i neprirodno mršave, jer niti jedu niti piju. U narodu su poštovane, iako ih se pribojavaju, jer je rečeno da jedan pogled u oči ili knjigu Morijine sveštenice odmah znači da ćeš biti upisan u knjigu.
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:22 pm

    PERUN (Greater Deity)
    Simbol: Hrastov list sa gromom
    Alignment: Lawful Neutral
    Portfolio: dogovori, zakletve, oluje, pravda
    Domains: Good, Law, Plant, Sun
    Favored weapons: Longbow

    Perun je vrhovni Vendski bog. Perun predstavlja burno olujno nebo. Perun je bog grmljavine i groma. Perun je čisto oličenje groma i tresa. Perun se pojavljuje i kao zaštitnik Vendskih vladara, a priziva se i prilikom sklapanja ugovora i polaganja zakletvi i kažnjava svakog verolomnika.

    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Perunu su posvećeni planinski vrhovi i izvori. Ova mesta se najčešće odabiraju za hramove. Perunova svetilišta su najčešće drvene konstrukcije sa osnovom u obliku oktogonalne rozete. U središtu prostorije pokrivene krovom od šindre nalazi se ognjište s večnom vatrom od hrastovih drva. U počast ovoga idola goraše i noću i danju vatara naložena od hrastovih drva. Ako se nepažnjom slugu, koji je moraju čuvati, ova vatra ugasi, svi bi bez ikakve milosti bili osuđeni na smrt. Ispred ognjišta se nalazi drveni kip Peruna koji je prikazan kao odrastao čovek duge brade, koji u rukama drži ognjeni kamen i strele ili munje, ogrnut plaštom od hrastovog lišća. Kip je presvučen srebrom, a usta su izrađena od zlata. Drveni kipovi boga Peruna su izrezbareni znakovima Sunca, munje, kamena kremena, plodove hrasta i drugih biljaka. Ispred kipa je oltar na koji se prinose žrtve, najčešće bikovi.
    Perunu su posvećeni i hrast i perunika i njegovi vernici ih smatraju svetim biljkama, koje čuvaju kuću od groma, požara i svake nesreće.
    Vendi svojoj deci vole davati osobna imena kao Perenit i Peresvet, da bi ih Perun sačuvao i branio celog života. Ime Perunovo daje se mnogim mestima u pojedinim pokrajinama Vendskim kao: Perunja ves, Perunji vrh, Perunova gora, pa planina Perin, Perun brdo, Perunova dubrava, Perunov dub...

    Istorija i odnosi s ostalim božanstvima
    U početku behu samo Perun i Volos. Među njima se odigrava velika bitka: bog neba i oluje Perun, koji živi na nebu na najvišem vrhu planine, progoni svog neprijatelja Velesa, koji živi na zemlji. Iz ove borbe rađa se Svarog, bog pravednog rata i kovanja. Perun i zmajoliki Veles su sukobljeni. Uzroci sukoba su Velesova krađa životinja, ljudi i žena gromovnika. Veles se skriva i pretvara u razne životinje i ljude. Perun prilikom tog dvoboja baca munje, razbija stene. Rezultat te bitke su kiša i plodovi prirode.
    Danas je Perun vrhovno božanstvo Vendskog panteona. Njegovi saveznici su Svarog, Dažbog i Svetovid, a među neprijatelje se mogu svrstati Veles i Černobog.


    Dogma
    Sveštenici Perunovi treba da u svako doba veličaju prirodu i bujnost i moć života koji opstojava i u najtežim uslovima. Trebalo bi da svojim primerom pokažu kako se pravilno sudi i kako se pravedno živi i govori. Reč Perunovog sveštenika je zakon i ne može se prekršiti. Dužnost Perunovog svešte-nika je i održavanje večne vatre i zaštita svih koji potraže spasa na svetim mestima Perunovim, kao što su hrastovi gajevi, izvori i planinski vrhovi.
    Veličanje Peruna je i veličanje sveukupne moći neba: “Vetrovi duvaju, gromovi pucaju, zelen niče, nebo se naoblači, stvara se za svako stvorenje okrepa, kad Perune sa svojim semenom oplodiš zemlju. Riči, grmi, daj ploda, obleći nas svojim punim vode kolima. Ako, o Perune, pod rukom groma pogodiš zlikovca sve se veseli što je na zemlji.”
    Prilikom neke zakletve ili dogovora, Perunovi vernici govore ovo: “Ako neki vladalac (knez) ili neko od naroda Vendskog povredi ovo što je ovde napisano, da pogine od svoga oružja i da bude proklet od Peruna kao verolomnik.”

    Disalski istoričar Ferizzi veli nam za Peruna ovo:

    "Vendi veruju da postoji jedan glavni bog, Perun, koji proizvodi grom, i koji je jedini gospodar vasione; Svi drugi bogovi imaju zasebno zanimanje i svoj posao, pa se njemu i pokoravaju. Oni proizilaze iz njegove krvi, i u toliko su važniji, u koliko su bliži tome bogu-bogova, Perunu. Vendi mu žrtvuju marvu i druge svakovrsne žrtve. Ne znaju za sudbinu-ksmet i ne dopuštaju, da ona igra ikakvu ulogu u ljudskim stvarima. Kad im usled bolesti ili rata popreti opasnost od smrti, oni se zavetuju, ako se spasu, da će odmah prineti bogu žrtvu. I čim se spasu, oni to doista i čine i veruju da su tom ponudom bogu sebi život otkupili. Sem toga oni obožavaju reke, nimfe i druga božanstva, i za vreme žrtvovanja oni gataju."


    “Mi odosmo u onostranu Vendiju i uđosmo u jednu šumu. Tu, između vrlo starih drveta, videsmo hrastove posvećene Perunu, bogu ove zemlje. Ograđeni su bili šumskom ogradom, kroz koju se ulazilo na dvoja vrata. U svima selima ove zemlje ima mnoštvo kućnih bogova i idola; ali ovo je mesto glavno svetilište za ceo ovaj predeo. Narod, kralj, sveštenici, svi tu dolaze radi suđenja sporova. Pristup u svetilište dopušten je samo sveštenicima i onima koji hoće da prinesu žrtvu, ili onima kojima preti opasnost od smrti, a nije im otkazano pravo azila. Jer Sloveni toliko poštuju ove svoje svetinje, da ne dopuštaju, da se neprijateljskom krvlju okalja ni hodnik njihova hrama”
     Ferizzi
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:23 pm

    STRIBOG
    (Intermediate Deity)
    Simbol: Stilizovan prikaz vetra i ledenice
    Alignment: Chaotic Neutral
    Portfolio: vetar, mraz, hladnoća
    Domains: Air, Illusion
    Favored weapons: Longbow
    “Eto vetrovi, Stribogovi unuci duvaju s mora strelama,” kaže se u Letiji kad god zaduva hladan vetar. Tada moreplovci i putnici polažu žrtve Stribogu, da od njih odvrati svoje vetrove, mraz i hladnoću.

    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Stribogu se moli u hramovima na najvetro-vitijim mestima, na vetrometinama i visorav-nima. Često se puštaju jata belih golubica kao žrtva zahvalnica, ili oblaci latica belih ruža. Stribog svojim vetrovima započinje zimu i donosi kako hladno vreme, tako i vreme odmora od letnjih poslova. Često se začuje: “Kad vikne Stribog, počinje poselo”

    Dogma
    Sveštenici Stribogovi vole hladnoću i retko su toplo obučeni. Često se mogu videti kako hode po visokim grebenima i kroz vetrovite klisure i izvikuju svoje molitve u vetar. Oni koji proniknu duboko u tajne Stribogove viđeni su kako lete na jakim vetrovima. Nepogrešivo proriču trajanje zime, a postoje i mnoge priče o lako odevenim ljudima koji su mnoge Vende spasli od smrzavanja.
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:24 pm

    SVAROG (Greater Deity)
    Simbol: Sunce
    Alignment: Lawful neutral
    Portfolio:
    Domains: Sun, Law,
    Favored weapons:

    Posle potopa i kad su se ljudi podelili na mnoge "jazike" poče vladati Svarog. Padoše s neba klešte, i ljudi odmah počeše kovati oružje, jer se pređe borahu batinama i kamenjem. I ovaj Svarog izdade zakon za žene, da uzimaju samo jednoga muža, da žive ujedno. Za to ga prozvaše bog Svarog. Jer uredi, da svaki čovek ima samo jednu ženu, a svaka žena samo jednog muža.

    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Svarog je najviše poštovan u Tobanovom Dolu, gde ga drže za vrhovnog boga – zaštitnika, boga neba i gospodara svega. U unutrašnjosti Svarogovog hrama u Tobanovcu nalaze se slike bogova kičicom rađene; imena su im urezana; na glavi im šlem, pokriveni su oklopom, te izgledaju strašni. Prvi od njih zove se Svarog i svi ga Vendi poštuju više nego sve druge. Ovde se čuvaju i zastave i iznose se iz ovih svetilišta samo u slučaju ratnoga pohoda. Hram je bez krova, otvoren Suncu i ispunjen mirisnim kandilima iz kojih se nebrojeni stubovi dima dižu u nebo. Kaže se da na hram u Tobanovcu nikada nije pala ni kap kiše. Kao bogu Sunca i svetlosti, Svarogu se prinose žrtve paljenice, obično med i suncokreti, a u slučaju velike muke i zlato i srebro. Pri molitvi, valja se okrenuti od sunca, ugledati najsjajniju stvar na vidiku i moliti se njoj, kao ogledalu u kojem se odražava volja Svarogova.

    Istorija i odnosi s drugim božanstvima
    Sin Svaroga, kralja Sunca, koji je Dažbog, je snažan čovek, darodavac sreće i bogatstva. Njegovim unucima, Svarožićima, data je moć nad vatrom i ognjem. Između Peruna, Svaroga i Svetovida postoji stanje ravnopravnosti, gde svako božanstvo ustupa mesta drugom.

    Dogma
    Svarogovi žreci su jedni od najnadmenijih u vendskom svetu, delom zbog toga što su obdareni izuzetno oštrim umom i pronicljivim okom. Od ranog jutra pa do mraka hode otkrivene glave, a noću im je zabranjen rad i govor, jer se od njih tada očekuje da svetlost traže u sebi.
    Dva puta godišnje, u velikim gradovima Vendije i Tobanovog Dola često se održavaju višednevne rasprave Svarogovih i Perunovih vernika, na kojima se pretresaju različite religiozne teme. Redovito se završavaju darežljivim ustupcima u razgovorima glavnih govornika, pohvalama upućenim obojici bogova i velikim slavljima.

    Sa Černobogovim i Morijinim žrecima, Svarogovci su u večnoj zavadi, i ovi ih se klone gde god ih primete.
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:26 pm

    SVETOVID (Greater Deity)
    Simbol: Ogroman mač
    Alignment: Lawful Good
    Portfolio: rat, zaštita, rad, proricanje
    Domains: Good, Knowledge, Protection, War
    Favored weapons: Greatsword

    Kao stub vere Venda, Svetovid je kao i Dažbog bog sunca i svetla. Ali Svetovid daje svega u izobilju samo svojim štovateljima, a za neprijatelje Vendije on je grozni bog rata i poraza. Za Vende drži on u desnici dragoceni rog, pun slatkog pića, za neprijatelje pripravio je britki mač. Svetovid ima četiri glave, svaka je okrenuta na po jednu stranu sveta tako da on sve vidi. Um njegov nadmašuje sva vremena; on poznaje prošlost, sadašnjost i budućnost.

    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Svetovid se posebno obožava na ostrvu Rujnu kao bog rata i zaštitnik plodnih njiva. Središte njegovog kulta je grad Arkona. U centru grada nalazi se ogroman drveni hram posvećen Svetovidu.
    Kako nam Astanski istoričar Pairin Sedrov govori, "evo kako se svetkovaše veliki praznik Svetovidov: Jedanput u godini, kad se sabere letina, skupi se gomila naroda ispred hrama, da prinesu na žrtvu životinjske glave, i svi učestvuju u ovoj velikoj religioznoj gozbi. Sveštenik, koji protivno običaju zemlje nosi bradu i vrlo dugu kosu, jedini ima pravo da uđe u svetilište. Dan pre te svečanosti on je brižljivo očistio metlom sav hram, gde on takođe jedini ima pravo ući, pazeći dobro, da ne diše dokle je tu. Kad mu je trebalo da udiše vazduha, istrča na vrata, da božanstvo ne bi bilo okuženo dodirom jednoga čovečijeg daha."
    "Sutra dan, kad se skupi svet pred vratima, žrec uzme sud iz idolovih ruku, i ispituje: da li se tečnost u sudu smanjila od ranije obeleženoga znaka. Ako jeste, onda on predskazuje oskudicu, siromaštvo u proizvodima u idućoj godini; u protivnom slučaju predskazuje izobilnost. Po ovim znacima on unapred obaveštava, da li će biti malo ili mnogo koristi od zemaljskih proizvoda. Zatim to piće od prošle godine prospe po nogama idolovim u vidu prelivanja žrtve, pa napuni rog novim pićem.
    Odavši kipu poštovanje, čineći da mu nudi da pije, počne onda od njega svečanim prizivanjem tražiti svakojaka dobra za sebe i za otadžbinu, bogatstvo i slavu za građane. Onda od jednom proguta sve ono što je bilo u sudu, ponovo ga napuni, pa metne u desnu idolovu ruku."
    "Posle ovoga donesu pred kip jedan okrugao i kao stas čovečiji visok kolač, posut medom; sveštenik zađe iza kolača, i pita narod, da li ga vide. Ako odgovore da ga vide, on izjavi želju: da ga do godine ne vide. Ova želja znači: ne da žrečeva ili narodna sreća do godine bude bolja, već da je dogodišnja žetva obilnija. Zatim pozdravi narod u ime idola, opomene ga, da ostane postojan u svojoj pobožnosti i u prinašanju žrtava, a zato mu obećava izvesnu nagradu u pobedi na suhu i na moru. Sve što se dobije ratom i oružjem pripada svetilištu, kao i darovi koji stižu iz celog Vendskog sveta i iz susednih krajeva. Žrecu dodeljuju trećinu plena, kao da je on doprineo pobedi. Za svoju službu on ima tri stotine konja i toliko konjanika. Sve što se oružjem ili krađom zadobije, poverava se čuvanju sveštenikovu. On pravi zastave i ukrase. Plen čuvaju u sanducima, u kojima ima dosta srebra i raznih blaga."
    U svetilištu se čuva beli konj, koji pripada Svetovidu. Niko ne sme da ga dodirne, osim sveštenika koji jedini može da ga napasa i oprema. Sam bog, jašući na njemu, predvodi svoj narod u borbama sa neprijateljima. Taj konj se koristi i za gatanje. Kad se ujutro beljac u staji penio i umoran na zemlju svalio, znalo se, da je Svetovid na njemu svu noć jahao.

    Dogma
    Svetovidovi sveštenici moraju biti primer svom narodu. Oni vode pohode protiv neprijatelja Venda, proriču kako uspeh u ratu, tako i u svim drugim poduhvatima za koje je potrebna hrabrost i odlučnost, kao što su duga putovanja, plovidbe ili veliki radovi.
    Svetovidu se moli ovako: “Bogu Svetovidu slavu uznosimo, jer on je bog Prava i Java i njemu pojemo jer je svjetlost kroz koju vidimo svijet. Gledamo i u Javu opstajemo, a on nas od Nava čuva i stoga mu hvalu pojemo. Slava sva Svetovidu, bogu našem što otvara srca naša da priznamo loše postupke i dobru se okrenemo.”

    Astanski istoričar veli nam o Svetovidovom hramu još i ovo:
    "U hram se ulazi samo kroz jedna vrata. Oko samoga hrama je dvostruka ograda; spoljna je ograda pokrivena crvenim krovom, unutrašnja je sastavljena iz zastora, koje drže četiri konca, a sa spoljnom ogradom se dodiruju samo krovom. U zgradi je grdan idol, mnogo veći nego u prirodi; ima četiri vrata i četiri glave, dve spreda i dve s leđa; i spreda i pozadi jedna izgleda da gleda na desnu, a duga na levu stranu. Brada je obrijana, kosa ošišana, kao što nose Rujani; u desnoj ruci drži jedan rog spravljen iz raznih metala; Leva ruka drži jedan luk spušten niz telo. Jedna mantija pokriva idolovo telo i spušta se do nogu. Idol je sagrađen iz raznih drveta i tako vešto spojenih, da se sastavak može primetiti tek posle najtežeg ispitivanja. Noge se opiru o zemlju, ali se ne vidi, kako je za nju utvrđen. Pored idola vide se: jedna uzda, sedlo i drugi razni znaci božanstva. Naročito se divim jednom kolosalnom maču, čija su kanija i balčak od srebra i vrlo značajno izrezani."


    "Kad je reč: da li treba ili ne treba preduzimati kakav rat, sveštenici nameste ispred hrama trostruki red kopalja. Zatim vežu dva koplja koso sa šiljcima dole. Sad kad hoće da se krenu u rat, najpre obave svečane molitve, i sveštenik dovede konja, da pređe preko kopalja. Pođe li on sad pri preskakanju desnom nogom, onda je srećan znak za ishod rata; ako pođe levom nogom, odmah se okane polaska. Isto tako rade i sa pohodima na more i svima ostalim preduzećima."
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:27 pm

    TRIGLAV (Greater Deity)
    Simbol: Tri planinska vrha od srebra
    Alignment: Neutral
    Portfolio: brda, planinske šume i pašnjaci,
    Domains: Earth, , Knowledge
    Favored weapons: Quarterstaff

    “Stani, čoveče, i čuj reči moje, ja sam bog tvoj, ja sam taj koji oblačim polja travom a šume lišćem; plodovi zemlje i drveća i stada, i sve što služi čoveku, sve je to u mojoj vlasti, to dajem poklonicima svojim, a to imam od protivnika mojih.” Ove reči stoje na ulazu u svaki Triglavov hram.

    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Dolina u kojoj je Vendgard je uokolo zatvorena trima brdima, od kojih je srednje, koje je i najviše, posvećeno Triglavu, a ima i Triglavov kip, kome su oči i usta pokrivena zlatnim zavezom; sveštenici Triglava tumače, da zato njihov bog ima tri glave, jer vlada trima kraljevstvima tj. nebom, zemljom i paklom, a oči i usta da pokriva zavezom zato, jer se pretvara kao da neće da vidi i sazna za grehe ljudi.
    Triglav je, kao i Svetovid, dobar prorok, i on svoju volju pokazuje ljudima, pomoću njemu posvećenog crnog konja. I Triglavov vranac, kao i Svetovidov beljac ništa ne radi. Niko ne sme da ga se dotakne, sem četiri sveštenika, koji ga paze i timare. Po jedan sveštenik uvek ide za njim. On ima svoje sveto sedlo ukrašeno srebrom i zlatom, i ono visi uvek kraj njegova kipa u hramu njegovu. Triglav se smatra za vrlo sklona čoveku. Način proricanja Triglavovim vrancem razlikuje se od načina po kome Svetovidov beljac proriče.

    Istorija i odnosi s drugim božanstvima
    Triglav se drži postrani od sukoba ostalih božanstava. Njegovo simbolično povezivanje očiju izgleda da uključuje i božanske zađevice. Ostala božanstva imaju poverenja u Triglava i poveravaju mu svoje tajne. Često Triglav služi kao sudija u sporovima Vendskog panteona.
    Dogma
    Triglavovi sveštenici važe za mudre ljude, čiji saveti uvek sadrže element proro-štva. Oni su često savetnici velikim Vendskim vlada-rima. Kad treba preduzeti neki suhozemni pohod, polože najpre na zemlju devet novih kopalja, na jedan lakat daljine jedan od drugoga. Sveštenik onda dovede zauzdanog i osed-lanog konja, drži ga za uzdu, tera ga da triput u oba pravca pređe preko kopalja. Ako pri tom prelaženju ne dotakne ni jedno koplje, onda je preskakanje srećno i pohod se preduzima. U protivnom slučaju odustaje se od namere.


    Najveći od Triglavovih hramova, koji je i najglavniji, je velelepno ukrašen rezbarskim radovima, koji pred-stavljaju ljude, tice, četvoronožne životinje, tako vešto naslikane, da bi čovek pomislio, da su žive. Tako su lepo i obojene, da im boja nije izbledela ni od snega ni od kiše. Očevidno u ovim redovima ima malo preteranosti. U ove hramove se snosi desetak od sve neprijateljske pljačke, zlatni i srebrni pehari, pozlaćeni i kamenjem ukrašeni rogovi, oružje i skupoceno posuđe.
    Ferizzi,
    Lepote Eninoka
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:28 pm

    VELES (Greater Deity)
    Simbol: Zmaj koji drži klas sa ljiljanom na repu
    Alignment: Neutral
    Portfolio: stada, zemlja, rad, proricanje
    Domains: Earth, Animal, Sun
    Favored weapons: Quarterstaff

    Veles (ili Volos u Letiji) je bog obilja i zaštitnik domaćih životinja. Običaj je kod Venda da rukovet nepožnjevenog klasja koju nazivaju Volosovom bradom ostavljaju kao dar božanstvu. Veles je i bog stada i stočarstva. Divovske je građe a katkad uzima i oblik velikog zmaja.

    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Volos se slavi u mestima gde se živalj pretežno bavi stočarstvom. Kao božanstvo zemlje, slavi se u niskim širokim hramovima izgrađenim usred livade ili pašnjaka u niziji, često nasuprot Perunovim hramovima koji se grade na vrhovima. Unutar hrama se nalazi Volosov drveni kip ukrašen likovima hromog bijelog vuka, rala, krilatog lava s glavom orla koji na vrhu repa ima cvet ljiljana. Njegovu bradu predstavlja klasje pšenice pa od tud i izreka "Puna šaka brade": kad počne žetva jedan žetelac, koji mora biti žensko, uzme jednu pregršt klasja i veže je. Ova je pregršt sveta i niko ne sme da je dirne. To se zove: "Vezati bradu Volosovu". Ova Volosova brada štiti žetvu od sviju zala. Uz kult Velesa vezane su i maškare i vučari (oponašanje vukova): Kada stoka poboljeva, ljudi se oblače u vučje kože i zavijaju, a najstariji čovek u selu oponaša hromog belog vuka. Tako idu i obilaze sva sela u okolini. Veles se pored Peruna priziva kao najviše božanstvo u ugovorima: "Ako ne uščuvamo i ne uspoštujemo ono što smo gore izjavili, neka smo prokleti od bogova u koje verujemo, od Peruna i Volosa, boga stada."

    Istorija i odnosi s drugim božanstvima
    Perun i Veles su sukobljeni. Uzroci sukoba su Velesova krađa životinja, ljudi i žena Perunovih. Veles se skriva i pretvara u razne životinje i ljude. Perun prilikom tog dvoboja baca munje i razbija stene. Rezultat te bitke su kiša i plodovi prirode.

    Dogma
    Sveštenici Volosovi se kreću po divljini, samo retko svraćajući u hramove. Obučeni su uglavnom u krzna, a neretko nose i maske belog vuka i štapove sa rezbarijom ljiljana na vrhu. Životinje im prilaze bez bojazni, a katkad i slušaju njihove zapovesti. Volosov sveštenik je dužan da pomaže bolesnim ili životinjama u nevolji, ali ne sme da se meša u prirodne tokove. Uglavnom se kreću po mestima gde se živi svet može naći u velikim količinama, oko pojila, u okolini većih krda stoke i slično.
    Susret Perunovog i Velesovog sveštenika ne može proći bez teških reči, a vrlo često se završi i otvorenom borbom. U naseljenim mestima, sukob se brzo stiša, ali u divljini može da se čuje nadaleko. Ipak, poznati su slučajevi saradnje Perunovih i Velesovih sveštenika, pogotovo protiv Černoboga.
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:28 pm

    HVOROS
    (Greater Deity)
    Simbol: Talas od plavog kamena na pozadini od korala
    Alignment: True Neutral
    Portfolio: morska priroda, ciklične pojave u moru
    Domains: Water (Sea), Animal, Plant, Nature
    Favored weapons: Dugo, tanko koplje, naoštreno s oba kraja (često otrovno)

    Hvoros je more, prirodne pojave i ciklusi života pod vodom i nad vodom. On pokreće struje i tera živi svet u seobe, on stvara led i greje južna mora. On daje mir utopljenima. On je plima i oseka, bura i bonaca...

    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Hvorosovi vernici su svi oni koji žive u, na i oko mora i oni koji od mora zavise. Svaki mornar počinje dan na palubi molitvom Hvorosu. Sveta mesta i kapele mogu se naći svuda po obalama, na ostrvima, ali i po morskom dnu. Osim svetilišta koje su rase s površine podigle pod morem, i podvodni narodi grade svoje hramove u kojima se mole Hvorosu. Neretko, ovi hramovi omogućuju uporedno bitisanje i onima koji dišu na pluća, kao i onima sa škrgama. Uglavnom su to veliki centralni holovi sa po pet prostorija, kao krakovi morske zvezde
    Hvorosu se moli kroz simbolično kupanje u morskoj vodi. Sveštenici će čak ići do skorog utapanja u svom zanosu. Morske rase se izlažu vetru i vazduhu, sa istim značenjem: Hvoros je onaj koji daje život i koji može da ga uzme. Rođenje i smrt su jedno: sahrana je samo vraćanje jednog života u more. Rođenje je vraćanje života iz mora.
    Sveta životinja Hvorosova je morski lav, a retki srebrni primerci važe sa one koje je jamačno jahao jedan od Hvorosovih sinova. Morska alga zvana Kartomiris, glavno jelo mnogih ubogih ribara, je posvećena Hvorosu - od njenih vlakana se dobija i užad za mreže. Podvodne rase cene mesta na kojima se okupljaju velika jata riba, i zovu ih Hvorosovim jamama.

    Istorija i odnosi s drugim božanstvima
    Hvorosova dva sina, Libar i Dolur imaju svoje mesto u svakoj, pa i najmanjoj kapeli posvećenoj Hvorosu. Libar je božanstvo morskih zakonitosti, plime i oseke, struja i talasa, dok je njegov brat blizanac, Dolur sve ono što je nepredvidljivo i haotično u moru. Oluje i bonace, more koje čas oduzima a čas nagrađuje, Dolur je nagao da se razbesni ali i velikodušan da nagradi.
    Dva brata se večito prepiru, a jedini koji ima moć da presudi je njihov otac. Posle svake svađe, priroda mora se vraća u svoj večiti oblik, Hvorosa.
    Hvoros na Eninoku nema neprijatelja. Sveštenici božanstava prirode, reka i jezera uglavnom se dobro slažu sa Hvorosovim. Isto tako, mnogo druida deli stav Hvorosove religije prema moru i prirodi.

    Dogma
    Hvorosovi sveštenici su uglavnom malobrojni odabrani koje Hvoros odluči da vrati s one strane utapanja. Zovu ih i Dvaput Rođeni. Njihova dužnost je da pomažu onima koji žive od mora i da se staraju da Hvoros i njegovi sinovi dobiju dužno poštovanje koje zaslužuju. Takođe, trude se da razvrgnu mornarska sujeverja i odvoje stvarna čudesa od praznoverica. Isto tako, oni predstavljaju vezu morskih i obalskih rasa i često su jedini glas razuma u razmiricama naroda s raznih strana morske površine.
    Imati Hvorosovog sveštenika na brodu je velika sreća, ali i teret: Hvorosov sveštenik je u isto vreme i sveštenik Libra i Dolura i podložan je istim previranjima. Naročito su opasni dani visoke plime i oseke. Tada oni prolaze kroz mnoštvo različitih raspoloženja i mogu planuti u svakom trenu, ali i otkriti blaga skrivena na morskom dnu.
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:30 pm

    RELKATH
    (Lesser Deity)
    Simbol: Drvo čije je razgrnato stablo jednako veliko umršenom korenju (često predstavljeno grančicama koje su umotane vlatima trave)
    Alignment: Chaotic Neutral
    Portfolio: Drveće, Šume, Prirodne katastrofe
    Domains: Plant, Nature
    Favored weapons: Drveni veliki štap koji je razgranat na jednom kraju.

    Relkath je Drvo i Šuma u svim njihovim oblicima i manifestacijama. On štiti svako drvo i šumu kao deo sebe a svi ostali su tu samo da tom cilju posluže. Oluje, poplave, uragani i druge katastrofe njegova su kletva i bes.

    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Relkathovih vernika nema puno. Njemu se mole oni koji žive u šumama i u neposrednoj blizini šuma kako bi dobili njegovu milost. Normalno je da putnici u Eninočkim šumama zazivaju milost Relkatovu dok se trude da koriste samo opalo granje. Često sveštenici uspevaju da se nametnu plemenima humanoida koji tada postaju vernici.
    Hramom se smatra svako staro i ogromno drvo koje jasno govori o snazi i moći Relkathovoj i gde se sakupljaju sveštenici i vernici kako bi se molili Njemu. Ovakva mesta se obično nalaze u dubinama velikih šuma, mada je znano da Drvo Relkathovo može poći gde ga sveštenik zamoli ako je cilj dovoljno vredan. Ovi hramovi prepuni su životne energije i pružiće okrepljenje i zalečenje ali i zaštitu od nemrtvih i drugih oblika negativne energije. Oni najveći sačinjeni su od kruga prastarog drveća koje je Posađeno u slavu Ralkatha.
    Relkathu se najbolje moli kroz sadnju novog Drveta, ali kad to nije moguće obično uz darivanje vode Drvetu.
    Iako je svako drvo deo njega, sveštenici prepoznaju Relkathovo drveće koje je izraslo posvećivanjem nekog života Relkathu kroz Sadnju. Takvo drveće je posebno sveto i svako ogrešenje o njega dovodi do smrtne presude od strane sveštenstva. U posebnim prilikama moguće je da takvo drveće ustane u odbranu šume.

    Istorija i odnosi s drugim božanstvima
    Priča se da je veru u Relkatha preneo Sveti Arthur, sveštenik sa nekog drugog sveta gde je Relkath gotovo zaboravljen. Njegova učenja proširila su se zemljom koju je gutala pustinja i isisavali nemrtvi poput nezaustavljive plime. Radikalni pristup predstavljao je pravi odgovor za fanatizam Šabahovih slugu.
    Relkath je spreman da se uhvati u koštac sa svakim ko bi ugrozio ono što on jeste. Danas je to Šabah koji pustinjom guta šume i polja a sutra to može biti Helm, Grumš ili bilo ko, ko pokuša da iskoristi i oskrnavi Šumu i Drvo. Mnogi šumski Druidi prihvatili su Relkatha kao zaštitnika i obično predstavljaju umerenu struju u sveštenstvu. Povezanost Vendskog panteona sa prirodom i njihov sukob sa Šabahom doveo je do plodne saradnje među njihovim vernicima koja će verovatno trajati dok im se interesi poklapaju.

    Dogma
    Za Relkathove sveštenike većina tvrdi da su nenormalni. Po merilima civilizovanih bića oni to i jesu. Relkathovo sveštenstvo potiče obično od onih koji su odbačeni ili neshvaćeni u normalnom društvu a koje su prihvatili sveštenici i uputili ih u tajne. Hijerarhija među sveštenstvom je promenljiva i više se temelji na ličnoj moći i uticaju nego na stečenim titulama.
    Metal i sve što je dodirnuto vatrom je prljavo i skrnavi ruke sveštenika koji ga koristi. Drvo će ispuniti molbu svakog pravog posvećenika i podariti mu sve što želi. Još od najranijih dana pripravnici su naučeni da preziru materijalno bogatstvo sem kao instrument za postizanje Svetog cilja.
    Po Arturovom učenju životinje su verni prijatelji i saveznici u borbi za očuvanje šume. Njihova je dužnost da se bore i umru u odbrani svog doma i stoga ne treba žaliti kad se one moraju žrtvovati za Sveti cilj
    Relkathovci su poznati po tome da mrtve ne sahranjuju nego Sade stavljanjem posvećenog semena direktno u srce pokojnika. Već u toku jednog dana telo obavija korenje i ono tone u tlo dok novo Relkathovo drvo stremi ka nebu mnogo brže nego što je to normalno. Dogma kaže da veličina i vrsta drveta koje izrasta ne zavisi od samog semena nego od karaktera i sposobnosti samog pokojnika. Tako će jedan tkač koji je dostigao sam vrh u svom pozivu izrasti mnogo veći i razgranatiji od lošeg kralja koji je pred Relkathom samo žbun. Da bi Sadnja bila uspešna neophodna je bilo kakva čvrsta podloga i nebo nad glavom. To je dovoljno da drvo sigurno izraste. Oni koji su Posađeni nikada ne mogu da ustanu kao nemrtvi.
    Vlada verovanje da je Relkath jači sa svakim Posađenim što mnogi sveštenici koriste kao izgovor…

    Drvo je pre svega bilo i posle svega će ostati! Da li postoji neki aspekt života u kojem ne upotrebljavate drvo? Nijedna od čeličnih igračaka kojima se ponosite bez drveta ne biste napravili... A kako Vi to vraćate ? Seci i uništavaj! To je jedina poruka koju ste sposobni da pošaljete! Svako Drvo i više je nego voljno da pomogne i da sve što je razumnom biću potrebno, samo treba strpljivo sačekati... Ali vama to nije dovoljno! Krči, spaljuj! Mi smo ovde sa zaštitimo našu Braću koja nam govore o vašim zlodelima, koja nisu učinila ništa sem što su preblizu vašem selu. I sada uši su mi zaglušene udarcima sekira i užasom plamena. Zidine oko sela su od drveta, vaše kuće su od drveta, vaše posuđe, oružja, sve...! Ali to nije dovoljno! Još njiva, još polja, još, još, još... Samo sebi... Ponekad mi stvarno nije jasno kako smo ista vrsta. Da li ste nekad stali i zagledali se u jedno Drvo? Koliko je to Drvo raslo? Šta je sve videlo i istrpelo? Šta je sve dalo Vama i Vašim precima? Šta Vam je sve oprostilo? Koliko puta sklonilo od kiše, primilo grom na sebe, koliko puta usporilo vetar, darovalo plod, suvu granu da biste se Vi grejali! Da li Vi možete da pojmite dobrotu koju ono ima? Kolikim životinjama je pružilo dom i hranu koje ste Vi potom opet proždrali! Drvo je izvor i osnova života! Iz njega ste sve uzmali i u njega ćete se i vratiti! Služeći Drvetu mi služimo Životu, a služeći Životu donosimo Vam Smrt i ponovni život u Relkathu!
    Feldin, Drugo Grananje
    U svom govoru zarobljenim seljacima pre Sadnje


    Ravnoteža mora postojati! Svi morate razumeti da je nemoguće učiniti ceo svet šumom! Svi smo mi na kraju ipak razumna bića. Treba sve učiti kako postoje i drugi načini da se neke stvari urade. Pogledajte patuljke! Oni su postigli da drvo gotovo i ne koriste. Hvaljen je Relkath! Pogledajte Vilovnjake, naučili su da drvo poštuju i od njega dobijaju ono što im je potrebno! Hvaljen je Relkath! Ono što hoću da Vam kažem je da učenje o drugom načinu takođe predstavlja Relkathov put. Teži, duži, ali put koji obezbeđuje dugotrajnije efekte. Posadi jedno selo i doći će drugo! Nauči selo da poštuje drvo i rešio si problem možda zauvek!
    Morik, Osmo Grananje
    U svom govoru okupljenom sveštenstvu neposredno pred smrt

    Drvo je sveto biće. Iz njega dolazi život i u njega se vraćamo posle smrti. Ono će ti dati sve što ti je potrebno a ti ćeš ga štititi na sve tebi poznate načine. Relkath i Drvo su jedno i ono je tvoj gospodar a ti si njegov sluga ponizni koji ćeš po njegovoj volji raditi. Ti ćeš ga negovati, čuvati i klanjati mi se jer Ono jeste izvor svega što ti jesi. Drvo se ne sme seći. Ono će ti samo dati ono što ti treba. Molitva Drvetu daće ti i oružje i oklop i hranu i zaklon. Veruj i služi i buće ti dato! Čelik je prljava stvar ukaljana plamenom koji je uništenje. Dodir čelika prlja tvoje ruke i tvoj duh, udaljava te od čistoće misli i vere koju moraš posedovati kako bi služio Njega. Čelik više nećeš koristiti nikada! Isto tako nećeš koristiti ništa što je stvoreno vatrom. Tvoja dužnost je da širiš šumu i veru u Relkatha. Postoji puno načina da se to uradi a ti ćeš već način da to uradiš. Nije bitan način nego efekat!
    Artur, prvi od svih
    Prilikom obraćanja svojim učenicima


    O sveštenstvu
    Većina sveštenika iz duboke šume su prljavi i zarasli u bradu i kosu sa upletenim granjem i travom. Odeća je možda bila neke boje ali je sad poprimila boju zemlje i blata i trave. Često se odevaju u kože i imaju bar jednu životinju u pratnji amnogi i više.
    Postoje i pojedinci koji su shvatili da Relkathu služe bolje tako što će širiti njegovu reč po civilizaciji. Takvi sveštenici se trude da izgledaju pristojno i da se ponašaju u skladu sa konvencijama. Nažalost njihov karakter im često ne dopušta da dugo održe takvu disciplinu.

    Relkath na Eninoku
    Relkathova crkva je uspela da izgradi tri dosta velike zajednice na Eninoku. Verovatno najveća zajednica je u Trnošumi. Po Bthwelskom sporazumu ova zajednica predstavlja prirodnu granicu između Crne Krvi i Bured Gula. U više navrata je trnošuma odbijala napade orčkih plemena i tvrdoglavih patuljačkih vojskovođa. Retki koji su tamo bili i vratli se tvrde da šumom vlada zajednica duhova, odbačnih patuljačkih elementalista i oračkih šamana. Svi oni su prihvatili Relkatha i njegove puteve. Svakim novim napadom trnošuma sve više raste.
    Velika zajednica postoji u Letiji gde sarađuju sa Zelenim čarobnjakom i šire Šumu na račun pustinje. Njihovi odnosi sa Letima su dobri ali uvek zategnuti.
    Najtolerantnija Relkathova zajednica je najverovatnija ona u Nithalu (slobodni gradovi).
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:31 pm

    DHOTH
    (Intermediate Deity)
    Simbol: Simbolični prikaz tela na odru
    Alignment: Lawful Good
    Portfolio: Pravilno sahranjivanje, Zagrobni život, Mir, Čast, Pravda
    Domains: Good, Life, Death
    Favored weapons: Buzdovan


    Dhoth je vitez koji će se pobrinuti da svaka duša stigne tamo ge treba, da svako bude sahranjen u skladu sa svojim verovanjima i običajima. On će zaštiti žive od nemrtvih jer su oni abominacija koja remeti pravilan razvoj događaja. On će pomoći svakome ko je častan i pravedan i ko se se bori za pravu stvar.



    Sveta mesta, hramovi, molitve
    Gotovo svako groblje na jugu Eninoka ima oltar posvećenu Dhothu. Obično je to tek kameni obelisk sa urezanim svetim znakom pred kojim se moli za bezbedan prelaz duše u drugi svet. U većim mestima podižu se polukružne kapele koje su potpuno otvorene sa jedne strane. Kapele čine stubovi u obliku oklopljenog ratnika pognute glave koji na plećima nosi krov. Hram je veoma prozračan kako se duša ne bi zbunila u zatvorenom prostoru.
    Veliki Dhothovi hramovi-tvrđave se obično grade iznad ili u neposrednoj blizini nekakvog pećinskog kompleksa koje se potpom koristi kao mesto za sahranjivanje bitnih i važnih jedinki iz bliže i dalje okoline. Mnogi, čiji običaji nalažu sahranjivanje sa blagom teže da to obave u okviru Dhothovih nekropolisa jer znaju da će te grobnice ostati čuvane i poštovane. Ove tvrđave su različite veličine ali su po pravilu kružnog oblika, visokih kamenih zidova sa grudobranima i obaveznim šancem ako postoji pristup vodi. Iz daleka su primetne crne zastave sa Dhothovim simbolom u zlatu.
    Kao hramovi služe i tvrđave koje služe kao baze viteških redova koji postoje i rade u slavu Dhotha. U mračno doba, kako stanovnici juga nazivaju ne tako davnu prošlost, ovi redovi su bili jedino što je štitilo obični narod od nemrtvih, oračkih bandi i patuljačkih pljačkaša. Njihov broj je u toj borbi značajno opao pogotovo nakon pada Godada. Kako vreme prolazi mnogi redovi a sa njima i tvrđave se obnavljaju i dobijaju na snazi. Možda najveći među njima je Red Vitezova Puta sa sedištem u Godadu. Počeli su kao grupa koja je obezbeđivala puteve i štitila karavane od mnogobrojnih razbojničkih bandi i prerasla u veliki viteški red sa mnogobrojnim ispostavama i političkim vezama. Njihov znak je u stvari Dhothov ispod kojeg vijuga put. Viteški redovi se razlikuju od zvanične crkve uglavnom po tome što su spremni da preuzmu malo aktivniju ulogu od uobičajene pasivne zaštite.
    Dhothu se moli svaki put kad neko umre ali mu se moli i oni koji su potlačeni i podjarmljeni, oni o koje su se moćnici zgrešili. Dhothu se zahvaljuje za red i zakon, za mir i postojanost. U hramovima-tvrđavama svako može da započne učenje za sveštenika ili viteza ali ne uspeva svako to učenje i da završi jer se traži fizička spremnost, duhovna čistota i mnogobrojne žrtve kako bi karakter ostao dobar i srce čvrsto u službi Dhotha.

    Istorija i odnosi s drugim božanstvima
    Crkva Dhotha nažalost nije uspela da se suprostavi Ahrimanu i njegovim slugama a kasije su izgubili i Godad od Disala. Ovo je dovelo do gubitka velikog broja vernika novim bogovima kao što su Waukeen i Helm. Kako vreme prolazi crkva se polako oporavlja i sad već Dhothov sveštenik nije retka pojava. Opasnost i pretnja Dissala je dovela do mnogo bržeg oporavka Viteških redova koji su ponekima uticajniji i od same crkve.
    Dhothova crkva je u svojoj rigidnosti našla dobrog saveznika u Helmu ali kritikuje delovanje crkve Waukeen koja za zlato vraća mrtve u život čak iako to nisu njihovi vernici. Samo postojanje mnogo većih nevolja sprečava ozbiljan sukob ove dve crkve. Crkve i sekte koje propovedaju smrt, uništenje i rat predstavljaju neprijatelja za svakog pravog Dhothovog vernika. Takve organizacije treba prokazati kao zlo što i jesu a potom i eliminisati u skladu sa zakonom,

    Dogma
    Budi dobar prama svima kao što bi želeo da oni budu dobri prema tebi. Zakoni postoje da bi rešili sporove koji se ne mogu rešiti drugarčije. Na ovom svetu mi određujemo gde ćemo biti u večnosti. Sudbina i bogovi odlučuju o trajanju života i kad se život završi duša odlazi na mesto koje zaslužuje. Mi smo tu da joj pomognemo kako ne bi ostala zarobljena i patila se doveka. Ako neko umre on samo dobija ono štoje zaslužio i njegov posao na ovom svetu je završen. Svako ko je sahranjen od strane Dhothovog sveštenika ne može biti podignut kao nemrtav niti može biti vraćen u život.
    Nevine treba zaštiti od zlih, slabe od jakih, poštene od nepoštenih. Po zakonima se mora raditi a ako zakoni nisuu skladu sa učenjem Dhotha onda ih treba menjati. Sudi se po duhu a ne po slovu zakona. Nanošenje bola bilo kome je nešto čega se gnušamo ali je ponekad nažalost neophodno u skladu sa zakonom.

    Dhothovi sveštenici
    Dhothovi sveštenici hode u crno belim odorama kojima pokazuju saosećanje sa onima koji su izgubili i radost zbog preminulog jer je otišao tamo gde je čitav život i želeo.

    Dhoth na Eninoku
    Najviše ih ima u Godadu gde je svojevremeno bio i zvanična religija. Sada hramova ima i u Bothwelu, slobodnim gradovima a posebno su se uspeli raširiti po Asredu gde su njihovi viteški principi dobro prihvaćeni.
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:33 pm

    IZILDHA
    (lesser deity)
    gospa od magije, boginja zapada, ona koja se odriče
    Symbol: Crveni cvet na belom disku
    Alignment: NG / ranije LN
    Portfolio: zaljubljeni, magovi, bardovi, lovci na zmajeve, porodica
    Domains: Magic, Knowledge / ranije Law i Protection
    Favored weapon: “broken one” (quarterstaff) / ranije “star of west” (shortspear)

    Izildha je božanstvo zapadnog naroda, i veru u nju su doneli upravo stanovnici tih predela kada su se preselili na istok. Na zapadu, Izildha je bila boginja magije, ljubavi, zaštite i porodice. Ali retko ko je znao da je boginja krila mračnu tajnu. Imala je zabranjenu ljubav, jednog devil-a, koji je bio spreman da menja svoj život za njen. Plod te čudne i zabranjene ljubavi bila je ćerka Erilitha koju su odgajali Izildhini sveštenici u najvećoj tajnosti. Uskoro, zapadnjaci su uspeli da ubiju njenog dragog a dete je doživljavalo javna ponižavanja zbog očevog nasleđa: repa, rogova i kandži. Videvši sve to boginja se odrekla domain-a ljubavi i dugo tugovala. Uskoro došla su mračna vremena za njen narod. Veliki zmajevi zapada pustošili su gradove i sela, palili polja i tamanili stoku. Lordovi su odlučili da spas potraže na istoku, i tako je počeo opasni put preko mora. Izildha je tada pomogla svom narodu. Dala je vrh svog koplja visokim sveštenicima i naredila im da povedu i njenu ćerku na put preko mora. Ovaj kristalni vrh sadržao je svu moć zaštite koju je boginja imala. Tako je odričući se domain-a zaštite, Izildha spasla živote mnogih. Po dolasku na Eninok, sveštenici grade crkvu Izildhe u Ulefu i tu se smešta relikvija. Mnogo godina kasnije, boginja doživljava promenu. Biva zarobljena u velikoj tamnici gde je zatvorenom drži osvetoljubivi bog džinova – starosedeoca eninoka. Spašava je grupa avanturista i njena ćerka. Kako je ćerka u avanturističkoj grupi pronašla ljubav svog života – vilenjačkog plemića Ealenthila, Izildhi se vraća vera u ljubav i tada doživljava veliku promenu. Prestaje da postoji kao LN boginja magije i reda a postaje NG boginja ljubavi i magije.

    Svojim podanicima se Izildha najčešće prikazuje kao riđokosa devojka u Tandarku, tradicionalnoj zapadnjačkoj mešavini oklopa i haljine. U ruci uvek drži koplje (štap) a često je pored nje i verni pratilac i familiar, gavran Thaar.

    Sveštenici Izildhe su često i magovi. Molitve su se nekada obavljale tačno u podne i tačno u ponoć a od “promene” se ova preciznost stišala pa je samo bitno da se održe dve molitve dnevno. Sveštenici održavaju i proširuju veliku biblioteku a često stvaraju nove magije. Podučavaju mlade poeziji, književnosti, istoriji, religijama, poznavanju bestiariuma ...

    Dogma: Znanje i magija su samo manifestacije ljubavi. Znati je voleti a voleti je osetiti magiju. Biti iskren i dobar. Pomoći svima i pokazati im svrhu ljubavi i snagu magije.
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Sun May 16, 2010 11:51 pm

    MILITAR
    (Lesser deity)
    secikesa, gospodar laži, princ lopova
    Symbol: Nož koji preseca vreću za novac
    Alignment: CN
    Portfolio: lopovi, prevare, laži, senke
    Domains: Luck, Trickery, Chaos
    Favored weapon: “Senka” [shortsword]

    Istorija i odnosi: Dok vernici drugih bogova imaju ponekad priliku da vide vitezove u oklopima, lepe gospe i strašne kreature kao avatare svojih bogova, Militrovim vernicima se takva prilika ne pruža. Militar je bog koji se ne prikazuje. Ako je ikada neko i uspeo da kontaktira sa njegovim avatrom, čuo je tih, šaputav glas iz nekog mračnog prolaza iza mračne krčme u mračnoj ulici. Glas mu je odao neku tajnu ili predložio neki posao i zatim nestao. Tada je zbunjeni vernik Militrov primetio da je ostao bez ijednog zlatnika u svojoj kesi i shvatio: upravo je razgovarao sa svojim bogom. Militar ima mnoge neprijatelje među bogovima. Naravno lopove najviše preziru trgovci, pa je tako i sa bogovima. Waukeen je kao boginja (manje-više) poštene trgovine, najljući neprijaelj Militra. Rame uz rame sa njom je i Helm koji ne podnosi krađe i nepoštovanje pravila bilo koje vrste. Sa bogovima prirode Militar nema nikakve odnose, jer od njih se nema šta ukrasti.

    Hramovi i sveštenstvo: Hramovi Militra su većinom skriveni. Jedno od retkih javnih mesta za molitve upućene “secikesi” je njegov hram u arhipelagu. Sve ostale crkve rade u senci, najčešće kao crkve nekog drugog boga ili kao neka druga ustanova. Sveštenici nemaju jasno definisanu hijerarhiju, tako da je pojam visokog sveštenika zapravo samo priznanje njegovih sposobnosti. Smene u vrhu organizacije se dešavaju po pravilu noću i to pomoću bodeža. Ono što si sposoban da uzmeš, to ti pripada. Molitve se održavaju noću i podrazumevaju prinošenje zlatnika kao dar bogu. Na ovaj način crkva održava svoj trezor punim. Nije retka pojava da Militrovi sveštenici nose simbol nekog drugog boga a da je Militrov znak urezan sa druge strane simbola. Ovakvo ponašanje Militar odobrava, jer ipak je on bog prevara i laži.

    Dogma: Sve što nije prikucano za pod ti pripada. Sve što se može na silu odvojiti od poda nije prikucano. Ako si sposoban da uzmeš, tvoje je. Ako nešto kriješ, sakri ga dobro. Ako neko ima previše, oslobodi ga viška. Svaka brava može da se otvori, svaka kesa da se odseče, svaki zlatnik da se potroši. Sreća prati lopove. Tiha oštrica je najbolja oštrica. Ko tiho hoda, dugo živi. Bolest se ne prenosi zlatom. Zlato se ne jede, ali se može zameniti za jelo u svakoj krčmi. Kada kradeš, kradi tako da te ne vide. Ako te vide, trči tako da te ne stignu. Ako te stignu, bodi tako da ne prežive. Ako prežive, ukradi od njih ponovo.
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  gwanunir on Thu Feb 24, 2011 8:30 pm

    Revalla
    (Lesser Deity)
    gospa od snova, vodilja vizija
    Symbol: Kristalna grlica/Kristalni skiptar na plavo-zelenoj podlozi
    Alignment: Neutral Good
    Portfolio: snovi, vizije, otkrovenja, dobrota, ljubav.
    Domains: Magic, good, air, animal
    Favored weapons: uses none


    Revala se poštuje na istoku Eninoka kao boginja snova i vizija. O postanku Revalle postoje dva glavna predanja. Po prvoj verziji, ona je kćerka Izildhe, boginje magije na zapadu, koja ju je rodila tokom svog boravka u istočnom Eninoku nakon kratke romanse sa tamošnjim bogom Meseca i plime, Kandrom. Po drugoj, Revalla je nastala kao iskra u umu Svetovidovom iz želje da smrtnike izbavi mraka pri spavanju i otvori im drugi "unutrasnji" par očiju.

    Revala je obitavala u Usnuloj Palati, smeštenoj na obali Vetrovitog mora. Svake noći je ona slala snove smrtnicima širom Eninoka tako što bi svoje moći oslobodila kristalnim žezlom – snovi bi se tada razleteli i došli do spavača. Revalla je takođe slala i proročke snove i vizije prvenstveno svojim sledbenicima, ali i drugima, ukoliko bi se time postigao viši cilj, odnosno, ravnoteža dobra i zla. Snovi su promenili smrtnike, naročito ljude, jer su im pružali način na razreše svoja unutrašnja previranja i ublaže brige. Na Eninoku zatim nastupi period sa manje ratova i mržnje, a više dobrote i ljubavi. To razjari mračnog boga straha i zla, Xarata (čije je ime narod izbegavao i nazivao ga Mračnjak Prećutni). Xarat je otkrio u čemu beše uzrok slabljenja njegovog uticaja nad smrtnicima, a istovremeno saznao da bi mu Revallina moć omogućila da stvori svoj lični bestijarijum užasa i oslobodi ga na Eninok. Xarat se preruši u mornara i nasuka se na obalu pred Usnulom Palatom. Revalla, čistog srca, primeti brodolom pred svojim dvorom i primi mornara u palatu kako bi mu pomogla u isceljenju. Xarat se tada otkrije i zarobi Revallu. U obliku džinovske vrane, on je prenese do svog carstva užasa i zatoči na vrh Harsemtora – Kule beskrajnog stepeništa. Pošto nije odmah znao kako da iskoristi Revallu u stvaranju svojih užasa, Xarat se isprva zadovoljavao time što je njenim odsustvom prestalo sanjanje u Eninoku. Ljudi, sada lišeni snova, postali su gori nego raniji ljudi koji za snove ni nisu znali – oholi, gnevni i osvetoljubivi. Ratovi prekriše ceo svet i dosta života beše izgubljeno. Ipak, Xarat nije našao načina da uz pomoć Revalle stvori vojsku grozota. Dosta vremena beše prošlo kada mračnjak jednog dana oseti veliku požudu i telesno iskoristi zatočenu boginju. Nakon neoprostivog čina, u kome Xarat pored prodiranja u Revallu prodre i u njene moći, on po prvi put u svom postojanju utone u san. Revalla, klonula duhom i izbezumljena, odluči da prekine svoje postojanje tako što bi skočila u susret Moru Seni koje je okruživalo Xaratovo carstvo. Ona pred svoj očekivani kraj ispeva tužbalicu koja se raširi vazduhom i dopre do grlica, koje u hiljadama doleteše boginji pod prozor, zanemarivši užase pod sobom. Oni Revalu prenesoše do Usnule Palate, daleko od mračnjaka koji i sam beše usnuo. Revala nađe delimičnu utehu obrevši se na svom dvoru, ali dodatno klone videvši svoj kristalni skiptar razbijen u paramparčad – Xarat se beše postarao i za to. Boginji tada krenuše suze koje pretvoriše deliće kristala u zrnevlje. Grlice pozobaše sva zrna i tako dobiše sposobnost da šire Revalinu moć svetom i donose snove smrtnicima. Tako one postaše snogrlice.
    Xarat beše u snovima dvanaest meseci, što mu je ispunilo prvobitnu želju – svi užasi koje beše sanjao oživeše i raširiše se svetom. Prvi behu umkveli (vampiri), koji se kloniše sunca, a hraniše krvlju onih koji ga vole. Drugi užas Xaratov behu dakbe (gazozveri), vodozemna stvorenja koja napadaše ljude u porečju i hraniše se strahom svojih žrtava. Poslednji užas behu drakorbe (vranocrvi), zmajolike crne zveri sa krilima vrana, koje ubijaše ne samo hrane radi, već i iz zadovoljstva. Xarat se probudi nakon Crnog sna, primeti bekstvo boginjino, ali zaboravi na nju videvši da je postigao svoj cilj stvaranja armije zla.
    Revalinoj patnji tu ne bi kraj – nekoliko mesečevih mena nakon bekstva ona oseti život u sebi. Beše uplašena i poražena, jer je u njoj sada kuljao život delom plod Xaratov, ali kako u njenoj prirodi nije da mrzi i ubija, ona odluči da dete donese na svet. Ona rodi sina, i nazva ga Revalion, dok ga u glavi svojoj i dalje zvaše Artomund (dar tmine), i zakle se da ce od deteta skriti mracno nasledje njegovog oca i odgajati ga u ljubavi i dobroti.

    Dogma: Sanjati je upoznati sebe. Ignorisanje sna jeste ignorisanje sebe. Spavati bez snova je ziveti bez duse.
    avatar
    gwanunir
    Guster bez repa
    Guster bez repa

    Posts : 201
    Join date : 2010-09-15
    Age : 34

    Character sheet
    Name: Gwanunir
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  severian on Thu Feb 24, 2011 9:09 pm

    Baš je zanimljiva priča i sviđa mi se. Možda bio Xarata zamenio Šabahom jer imamo i previše mračnih bogova, ali ostalo je super.
    avatar
    severian
    Moderator
    Moderator

    Posts : 816
    Join date : 2010-03-15
    Age : 42
    Location : Novi Sad

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  gwanunir on Thu Feb 24, 2011 9:48 pm

    severian wrote:Baš je zanimljiva priča i sviđa mi se. Možda bio Xarata zamenio Šabahom jer imamo i previše mračnih bogova, ali ostalo je super.
    Može da Xarat bude Šabah, jer se njegovo ime na istoku i ne izgovara. Uklapa se fino, onda.
    avatar
    gwanunir
    Guster bez repa
    Guster bez repa

    Posts : 201
    Join date : 2010-09-15
    Age : 34

    Character sheet
    Name: Gwanunir
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  Stranac on Thu Feb 24, 2011 11:54 pm

    Ali... Šabah? Zar biste dali Šabahu da stvara vojske zlih izopačenih zveri iz puke zlobe svoje i želje za krvlju? Šabah, Tvorac Vampira?! Shocked Shocked Shocked
    Nenenenenenene, to NIJE Šabah koga ja znam... Ne možete mu takve grozote nakačiti... Pa još i da siluje ženu! Shocked Evil or Very Mad

    Inače, niste još upoznali Iptua, Gospodara Kletvi, Tvorca Nemrtvih! Bwaaahahahaaaaa!!! Twisted Evil I njegova desna ruka, onaj koji je izbezumljen od sreće što ga je Iptu pretvorio kletvom svojom u prvog od onih prokletnika, kojih zovemo Vampiri! Twisted Evil (još mu tražim pogodno ime Wink )
    Kad već kažete da ima i previše tamnih bogova... No ovi su za 8 Svetova, nevezani za Eninok.
    avatar
    Stranac
    Metamorf
    Metamorf

    Posts : 510
    Join date : 2010-03-15
    Age : 30
    Location : Temerin / PMF

    Character sheet
    Name: Mihalj
    Race: Fizičar
    Gender: Male

    View user profile http://en.wikipedia.org/wiki/User:M%C3%A1ty%C3%A1s

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  =Charok= on Fri Feb 25, 2011 3:14 am

    severian wrote:Baš je zanimljiva priča i sviđa mi se. Možda bio Xarata zamenio Šabahom jer imamo i previše mračnih bogova, ali ostalo je super.

    Kakvi igraci, takav i panteon Smile

    Inace, Avram i ja ne damo kopirajt na Sabaha.. Smisli svoj evil deity!
    avatar
    =Charok=
    Admin
    Admin

    Posts : 790
    Join date : 2010-03-16
    Age : 39
    Location : Novi Sad, Vojvodina

    Character sheet
    Name: Enter name
    Race: Human
    Gender: Male

    View user profile http://www.valhala.eu

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  Al-Behar Ferizzi on Fri Jan 31, 2014 6:57 pm

    Shabah il Shabah! Samo da vidim nekog da kalja ime Njegovo... Goreće nebo i pesak... nevernici jedni.
    avatar
    Al-Behar Ferizzi
    Jaje od Azdaje (Levo)
    Jaje od Azdaje (Levo)

    Posts : 7
    Join date : 2012-03-24
    Age : 35
    Location : Eninok, Dissal, 15000 Sad-Rahzem

    Character sheet
    Name: Al-Behar Ferizzi
    Race: Genie
    Gender: Male

    View user profile

    Back to top Go down

    Re: Religije Eninoka

    Post  Sponsored content


    Sponsored content


    Back to top Go down

    View previous topic View next topic Back to top

    - Similar topics

    Valhala :: IGRE :: RPG :: Eninok

     
    Permissions in this forum:
    You cannot reply to topics in this forum